Forgalmazót keres?

2007 óta foglalkozunk azzal, hogy gyártó cégek termékeit listázzuk be a haza áruházláncok polcaira. Minden esetben kezdetben ismeretlen márkákat tettünk itthon is ismertté és keresetté.
Ha azt szeretné, hogy az ön termékét is forgalmazzuk, keressen minket!

Amikor elkezdtük forgalmazói tevékenységünket, hamar rájöttünk, hogy bizony a jó bornak is kell cégér – hiszen hiába van bent egy termék a kereskedésekben, az még önmagában kevés. Ha a célcsoport nem ismeri, nem fogja levenni a polcról. Ezért mi nem csupán forgalmazzuk a ránk bízott termékeket, de márkamenedzsmentjükről is gondoskodunk.

A márkamenedzsment folyamatának alapvetően négy lépése van:

  • Helyzetértékelés
  • Márkabevezetési stratégia
  • Reklám és promóció
  • Monitoring

Ismerje meg ezeket jobban!

1. Helyzetértékelés

Először fel kell mérnünk, hogy milyen lehetőségek rejlenek a márkában: mik az erősségei – melyeket a későbbi marketing tevékenység során hangsúlyozunk majd –, milyen a helyzete a versenytársakhoz képest, kik tartoznak célcsoportjába.

Sok éves tapasztalatunk van mindebben, hiszen ezeken a lépéseken minden alkalommal végigmegyünk, ha új termék forgalmazásával bíznak meg minket.

Az első szakasz a következőket foglalja magában:

  • a termékek, a márka, a jelenlegi márkatevékenység megismerése;
  • márkaelemzés és a márka piaci lojalitásának vizsgálata;
  • célcsoportok, célcsoport szegmensek meghatározása;
  • versenyelemzés az adott piaci szegmensben;
  • erős piaci pozíció, fogyasztói hűség és az értékesítési célok biztosításához szükséges termékjellemzők megfelelő megválasztása.

 

Forgalmazót keres?


2. Márkabevezetési stratégia

Ha a fentieket már feltérképeztük, az ott meghatározott tényezők és célok mentén megkezdődhet a konkrét stratégia és a marketing mix kidolgozása. Ebben a fázisban dolgozzuk ki a márka hazai bevezetésének lépéseit.

A márkabevezetés alappillérei az alábbiak:

  • termékportfólió meghatározása;
  • az értékesítési csatornák kiválasztása,
  • árak meghatározása (a versenyképesség keretein belül);
  • egyeztetés a helyi törvényrendszer szabályaival;
  • költségvetés, reklám- és promóciós tevékenységek meghatározása.


3. Reklám és promóció

Végső soron, ahhoz, hogy a célközönség megvásárolja a terméket, reklámokra és promóciókra van szükség. Ebben a szakaszban a fő cél az eladásösztönzés – ehhez használjuk a különböző, általunk már jól ismert marketing eszközöket (kuponok, árkedvezmények, áruminták, ajándékok, stb.) és közönségkapcsolatainkat is.

 

Forgalmazót keres?


4. Monitoring

Optimalizálás és „utógondozás” nélkül nincs siker, ezért a monitoring szakaszában célunk az, hogy hatékonyság szempontjából értékeljük a korábbi tevékenységet. Leegyszerűsítve: megvizsgáljuk, hogy mit csinálunk, csináltunk jól a márkamenedzsment során és min kellene javítani.

Mindez magában foglalja:

  • pénzügyi és értékesítési elemzések;
  • piaci pozíció elemzések;
  • márkatudatosságra vonatkozó kutatások vizsgálata a célközönségen belül;
  • a tevékenységek folyamatos ellenőrzése a maximális hatékonyság biztosítása érdekében.

 

Miért a bedrock?